Kundeservice.

Kundeservice.

Kontakt oss

Ring, send en e-post, eller chat med oss. Vi hjelper deg gjerne!

Velg fil
  • Avbryt
    Opplasting mislykket. Maksimal størrelse på fil er 100 MB. Kontakt kundeservice om problemet fortsetter.Steng

Takk!

Vi kontakter deg så snart som mulig.

Mandag til fredag 08.30-17.00

Har du et raskt spørsmål, chat med oss. Chatten er åpen når kontoret er bemannet.

Spørsmål og Svar.

Bestilling

Hvordan bestiller jeg
Det er lettest å bestille gjennom nettbutikken. Den er veldig brukervennlig. Der laster du opp trykkfilen din. Det går også fint å sende bestillingen på e-post til post@axonprofil.no
Får jeg en skisse?
Selvfølgelig! Du må alltid godkjenne en skisse og et tilbud før bestillingen blir bindende. Vil du se en skisse med en gang? Bare send oss logoen, så har du skissen hos deg i løpet av en time.
Kan man få et prøvetrykk?
Det er kun mulig å få et prøvetrykk ved meget store bestillinger. Å produsere et prøvetrykk er nemlig meget kostbart. Istedenfor sender vi alltid en skisse der du tydelig ser hvordan trykket blir plassert på produktet.

Merkingsmetoder

Hva innebærer trykk?
Trykk er den vanligste merkingsmetoden og finnes i en rekke ulike varianter som screen-, transfer og tampotrykk. Felles for de alle er at motivet lages i ønsket farge og med stor detalj. Hver trykkfarge angis som en PMS-farge.
Hva innebærer 4-fargers fototrykk?
Vet 4-fargers fototrykk får produktet trykk med et valgfritt antall farger. Trykkteknikken, som iblant også kalles for digitaltrykk eller CMYK-trykk, muliggjør av avanserte motiver som for eksempel fotografier.
Hva innebærer lasergravering?
Lasergravering er en eksklusiv og meget slitesterk merkingsmetode der motivet risses inn i produktet. Lasergravering kan normalt bare skje på produkter av metall. Motivet blir da i metallfargen, det vil si normalt sett i sølv, bronse eller grått.
Hva innebærer broderi?
Broderi betyr at motivet stikkes inn i produktet. Broderi koster det samme uansett antall farger på motivet. Merkingsmetoden er meget slitesterk.
Hva innebærer embossing?
Ved embossing blir motivet opphøyet og uten farge på produktet. Merkingsmetoden benyttes normalt bare på produkter av skinn eller papir.
Hva innebærer debossing?
Ved debossing blir motivet senket ned og uten farge i produktet. Merkingsmetoden brukes normalt bare på produkter av skinn eller papir.

Logo og trykk

I hvilket format vil dere ha trykkfilen?
Vi behøver normalt trykkfilen som vektorfil. Vektorfiler er vanligvis lagret som EPS-filer. I noen tilfeller går det også å anvende høyoppløste bitmap-filer (for eksempel JPEG) med en oppløsning på minst 300 dpi. Kontakt oss gjerne om du er usikker på om en fil fungerer.
Hva er en EPS-fil?
En EPS-fil er en vektorfil. En vektorfil kan forstørres og forminskes uten at kvaliteten blir dårligere, noe som gjør den utmerket for trykk.
Jeg har ingen EPS-fil. Kan dere hjelpe meg med å gjøre logoen om til en EPS-fil?
Ja, vi hjelper deg gjerne med å lage en EPS-fil om du ikke allerede har det. Denne service er vanligvis kostnadsfri om du bestiller fra oss. Om vi skal lykkes lage en EPS-fil behøver i et stort bilde i JPEG-, PDF- eller TIFF-format.
Jeg kan ikke åpne EPS-filen. Er det noe galt med den?
EPS-filer kan kun åpnes i spesielle programmer. Kan du ikke åpne filen har du nok ikke et slikt program installert.
Hvordan vet jeg om min fil er en EPS-fil?
En EPS-fil er normalt lagret med filetternavnet eps. For å vite med sikkerhet at din fil er en EPS-fil må den kontrolleres i rett program.
Hvorfor behøver dere en Pantone-/PMS kode?
For at varene skal bli trykket med riktig farge må vi vite hvilken trykkfarge vi skal bruke. Trykkfargen angir du som Pantonekode, også kalt PMS-kode. Denne kode angir hvilken farge trykket ditt får. Om du ikke har en PMS-kode kan du også overlate det til oss å bedømme hvilken PMS-kode som tilsvarer fargen i din trykkfil. For produkter der det inngår fire fargers-fototrykk, behøver du ikke angi PMS-koder.

Leveranse

Er frakten gratis?
Ja, hos oss er det alltid gratis frakt til en valgfri adresse i landet (gjelder ikke Svalbard).
Hvor lang er leveringstiden?
De fleste produktene våre, har en leveringstid på 7-10 arbeidsdager. Du finner nøyaktig leveringstid på hver produktside. Har du det travelt? Ta kontakt. Vi kan ofte redusere leveringstiden hvis du har det travelt.
Har dere produkter med ekspressleveranse?
Ja, vi har et antall produkter som vi kan levere ekstra raskt. Du finner vårt ekspress-sortiment her
Hvordan leveres varene?
Alle varer leveres med bedriftspakke. Det er derfor viktig at leveringsadressen er bemannet i kontortid. Det er desverre ikke mulig å vite nøyaktig når levering vil skje.
Kan jeg få leveranse til mer enn en adresse?
Ja, det er mulig. Frakt til den ekstra leveringsadressen koster ekstra.

Pris & betaling

Er prisene med eller uten mva?
Alle priser er oppgitt uten mva. Det tilkommer 25% mva på alle produkter unntatt matvarer, som tilkommer 15% mva.
Når skjer betaling?
Betaling skjer normalt mot faktura 30 dager. Normal kredittsjekk foretas av alle nye kunder. UB-firmaer og privatpersoner betaler alltid på forskudd.
Hvordan mottar jeg fakturaen?
Normalt sendes fakturaen ut med e-post. Fakturaen kan også, etter ønske, sendes som e-faktura eller per post. Kortbetaling kan også gjøres via Mine sider.
Er kortbetaling mulig?
Det er mulig å betale med kort på Mine sider. Vi aksepterer Mastercard, Visa og American Express.

Øvrig

Kan dere tilby andre produkter enn de som vises på hjemmesiden?
På hjemmesiden finner du tusenvis av produkter i de mest varierende slagene. Skulle du mot formodning ikke finne det du leter etter, hjelper vi deg mer enn gjerne å finne produktet du søker.
Kan jeg få en vareprøve?
Ingen problemer! Vareprøven er gratis og du trenger ikke å sende varen i retur.

Allmenne vilkår.

Priser

Samtlige priser er angitt eksklusiv mva.

Fraktkostnader

Frakt skjer kostnadsfritt til leveringsadresse i Norge.

Betalingsvilkår

Axons kredittgodkjente kunder betaler mot faktura med 30 dagers frist.

Leveringsvilkår

Bestilte varer leveres med firmapakke til kundens angitte leveringsadresse. Om varene skades eller forsvinner under transporten er dette Axons ansvar.

Avgifter

Ingen fakturaavgifter, ekspedisjonsgebyr eller lignende kommer i tillegg.

Kundens ansvar

Det er kundens ansvar å kontrollere at skissen er riktig før den godkjennes.

Reklamasjon

Om en leveranse inneholder skadede eller feilaktige varer må du umiddelbart kontakte kundeservice. Returner aldri varer uten å ha pratet med kundeservice først.

Angrerett

Det finnes ingen angrerett på bestilte varer. Om trykking ikke er påbegynt er det dog en sjanse for å avbryte kjøpet. Eventuelle kostnader som har oppkommet må dog betales.

Eierskapsforbehold

Solgte varer er Axons eiendom frem til de er betalt i sin helhet.

Selskapsinformasjon.

Hovedkontor

Adresse

Axon Profil AS
Karenslyst Allè 53
NO-0279 Oslo

Tel

23 12 05 76

E-post

post@axonprofil.no

Daglig leder

Gustaf Gerleman

Foretaksregisteret

NO 920 942 547 MVA

Økonomi

Bankkonto

9750 06 13797

IBAN

NO67 9750 0613 797

BIC

ESSENOKX

Bank

SEB

E-post

finance@axonprofil.com