1. Startside
  2. Klær
  3. Gensere
  4. Hettegensere

Hettegensere med trykk

Hos Axon Profil kan du velge mellom 100 ulike hettegensere med trykk. Vi har alle de kjente varemerkene som Fruit of the Loom, B&C , Neutral, Russel, Stanley & Stella og Tee Jays. Og mange flere! I utvalget finner du også flere miljøvennlige hettegensere med logo, som er produsert av økologisk eller resirkulert bomull. Vi har også flere modeller med ekstra rask levering. Leter du etter hettegensere med broderi? Ingen problemer! De fleste av våre hettegensere kan merkes enten med trykk eller broderi. Har du funnet favoritten og vil se en skisse? Bare send logoen til oss, så fikser vi resten!

107 produkter

Hettegensere – fra treningsplagg til high fashion.

Derfor er hettegensere med trykk det perfekte profileringsplagget.

Trenger du hjelp?
Vi hjelper deg gjerne.
23 12 05 76
Man-fre 08.30 - 17.00
Chat
Start en chat, så hjelper vi deg.

Alltid populær - hettegensere med trykk

Hettegensere med trykk er en virkelig klassiker blant profilklær. Det er en behagelig og sporty genser som er populær både blant barn og voksne. Den moderne hettegenseren begynte å produseres på 1930-tallet, men ble riktig populær først på 1970-tallet da hip-hoppere i New York begynte å opptre i plagget. Når gensertypen noen år senere ble brukt av Rocky Balboa i de ikoniske boksefilmene om Rocky, fikk moten rask spredning over hele verden. Gensertypen er fortsatt en riktig storselger, det er mange som liker genseren fordi den behagelig og allsidig.

Hvem passer hettegensere med eget trykk til?

Hettegensere med trykk er særlig populære blant skoler og foreninger. De pleier da å selges til innkjøpspris, og er tenkt til å først og fremst øke samholdet innen gruppen, men gir også samtidig verdifull reklame for virksomheten. Denne genseren er også populær i bedrifter der de ofte deles ut til de ansatte for å brukes på fritiden. En slags personalgave, som samtidig også gjør at man styrker bedriftskulturen. Det er et perfekt plagg å ha på seg hjemme på kjølige dager eller bare på treningssenteret. En hettegenser med trykk blir raskt et favorittplagg.

Et enormt sortiment

Axon Profil har et veldig stort utvalg av hettegensere. Vi har alt fra rimelige, enkle modeller med litt tynnere stoff, til modeller av høyeste kvalitet hva gjelder stoffkvalitet og utførsel. Trenger du hettegensere raskt, så har vi også et stort utvalg av modeller som kan kjøpes med ekstra rask levering. Den mest klassiske hettegenseren har hette, magelomme og snøring i halsen, og det er også den modellen som selger aller best. En annen populær modell har lang glidelås, som gjør at genseren kan bæres åpen og er også lettere å ta av og på. Hvilken modell du foretrekker er mye opp til smak og behag. Alle stofftyper har en viss prosent polyester i seg for å bedre slitestyrken. Skal genseren brukes mye og vaskes ofte, bør man velge en modell som består av like deler polyester og bomull. I utvalget finnes også et stort utvalg av barnemodeller. Barnemodellene er uten snøring i halsen for å eliminere risikoen for kvelningsulykker.

En hettegenser av blandet materiale, bomull eller polyester?

De fleste hettegenserne i utvalget til Axon Profil, er laget av blandingsmaterialer, men det finnes også modeller som er laget av 100% bomull eller 100% polyester. Hvilket stoff bør man da velge? Svaret kommer mye an på hvordan man har tenkt til å bruke genserne. Bomull er luftig og lett. Polyester er et mer slitesterkt materiale som tåler flere vask og dessuten vask på høyere temperaturer. Et polyesterstoff er både enklere å ta vare på og tåler mer slitasje. En hettegenser av polyester egner seg derfor godt på arbeidsplasser der det utføres fysisk arbeid. Ulempen med en polyestergenser er at den ikke puster like bra som en bomullsgenser og at den derfor kan bli litt for varm. Velger man et blandingsmateriale får man det beste fra de to materialene, det vil si en hettegenser som er lett og puster godt, men som samtidig er solid og lett å ta vare på.

Hettegenser med trykk eller broderi?

De fleste hettegensere kan merkes med to ulike merkingsmetoder, trykk eller broderi. Begge alternativene er populære, men det finnes en del ting man bør tenke over når man velger metode for merking. Først og fremst så egner trykk seg best for detaljrike logoer. Trykk er alltid mulig uansett hvordan logoen ser ut. Merkingsmetoden er dessuten billig og kan gjengi fargene i logoen helt nøyaktig. Broderi derimot er begrenset til litt enklere logoer. Detaljrikdommen kan her aldri bli like stor som med et trykk. En annen begrensning er at fargene ofte heller ikke kan matches helt mot fargene i logoen. Pantonekodene i logoen må nemlig oversettes til garnfarger, og det finnes ikke like mange garnfarger som pantonekoder. Et broderi kan heller ikke gjøres like stort som et trykk. Det er altså ikke mulig å lage et stort ryggbroderi eller et broderi over hele brystet, broderiet må begrenses til det ene siden på brystet eller en arm. Etter tradisjonell oppfatning så ansees hettegensere med broderi for å være mer eksklusive enn hettegensere med trykk. Mange mener også at det er mer motstandsdyktig og holdbart, men med dagens trykkmetoder stemmer ikke dette lenger. I dag er trykk like solid som broderi. Foruten det tekniske aspektet så er valget mellom de to merkingsmetodene derfor først og fremst en smakssak. Når det gjelder merkingens plassering så er det mest populært å plassere trykket eller broderiet på den venstre siden av brystet. Det blir en effektfull, men diskret merking. Vil man ha mer oppmerksomhet kan du med fordel komplettere brystmarkeringen med et stort trykk på ryggen. Kontakt oss gjerne hvis du har spesielle ønskemål når det gjelder hettegenseren med eget trykk. Vi er eksperter på å trykke hettegensere.

Hettegenser med eller uten glidelås?

I Axon Profil sitt sortiment finner du hoodies med og uten glidelås. Hva som avgjør hvilken variant du bør velge kommer helt an på hva slags genser det er du er ute etter. Modellene med glidelås er de mest populære nå for tiden. De er mer praktiske med tanke på å ta de av og på, men framfor alt er de mer moteriktige. En hettegenser med glidelås kan enkelt kombineres med en pen skjorte eller en t-skjorte med trykk og gir generelt en mer velkledd fremtoning. Vil du dog absolutt ha et stort trykk på brystet på genseren er valget enkelt, da er den klassiske hettegenseren uten glidelås det riktige valget.

Blande størrelser etter ønske

Når du bestiller hoodies med trykk hos Axon Profil har du alltid mulighet til å blande størrelser etter ønske. Det kan i blant være en god idé å bestille hjem en eller to prøver for å lettere kunne bedømme størrelsen på den aktuelle modellen og fatte beslutninger rundt hvilke størrelser som skal velges ved bestilling. Et godt tips er å alltid ha noen flere litt større størrelser i stedet for motsatt. At genseren er litt for stor er som oftest ikke noe problem, men om den er for liten blir det ubehagelig. En hoodie skal jo være litt loose-fit! Hettegenserne finnes normalt i størrelse fra S til XXL, men noen ganger finnes de også i størrelser mellom XXS til XXXXL. Mange gensermodeller finnes både i en herre- og en damevariant og det kan da selvfølgelig velges og blandes mellom disse. Samtlige hettegensere med trykk hos Axon Profil kommer stykkforpakket i plastpose, slik at de alltid er freshe og klare til bruk.

Hettegenserens historie

Det engelske ordet for hettegenser er "hoodie", ordet "hood" stammer fra det anglosaksiske ordet ”hōd”, og har samme betydning som det engelske ordet "hat", altså hatt. Klesplagg med hette har i århundrer vært en del av påkledningen hos menn og kvinner. Stilen og formen på klesplagget vi snakker om kan spores helt tilbake til middelalderens Europa. Den sedvanlige klesdrakten for katolske munker på denne tiden inkluderte en hette som var knytt til en tunika. Et forkle med tilhørende hette var også populært til utendørsarbeid. Utseendet på denne var kjent i England fra så tidlig som 1200-tallet, sannsynligvis kom plagget til England i sammenheng med Normannernes erobring av England. "Capa" beskrives nemlig som "en kort hodebekledning som var vanlig i Normandie". Hettegenseren som man kjenner den i dag, ble produsert for første gang på 1930-tallet i USA av merket Champion. Genservarianten var først og fremst ment til de jobbet i kalde miljøer, for eksempel på et fryselager. Hettegenseren ble virkelig populær først på 1970-tallet og det var flere faktorer som lå bak denne suksessen. Hiphop-kulturen tok fart i New York på denne tiden, og moteindustrien så også positivt på denne nye trenden. At kjente designere som Norma Kamali omfavnet og glamoriserte denne nye klesstilen, hjalp til med hettegenserens popularitet. Det største bidraget til hettegenserens eksplosjonsartede spredning over hele verden var nok opptredenen i de ikoniske boksefilmene om Rocky Balboa. Mange amerikanske universiteter begynte på den tiden å trykke sine egne logoer på hettegensere, som gjorde at hele generasjoner av universitets-studenter hadde en hettegenser med trykk. Spredningen gikk enda raskere og snart kunne man se denne typen genser nesten overalt. I dag er hettegenseren veldig populær blant alle i alle aldre over hele verden. Ikke minst blant bedrifter og foreninger som setter eget trykk på hettegenseren.

  • Sortere
    • Beste treff
    • Populæritet
    • Laveste pris
    • Høyeste pris
    • Leveringstid
    • Kvantitet
    • Navn
    • Nyhet
    • Leverandør
    Beste treff
    Populæritet
    Laveste pris
    Høyeste pris
    Leveringstid
    Kvantitet
    Navn
    Nyhet
  • Farge
    • Sort
    • Hvit
    • Rød
    • Blå
    • Grønn
    • Gul
    • Oransje
    • Brun
    • Rosa
    • Grå
    • Lilla
    Sort
    Hvit
    Rød
    Blå
    Grønn
    Gul
    Oransje
    Brun
    Rosa
    Grå
    Lilla
  • Passform
    • Damemodell
    • Herremodell
    • Barnemodell
    Damemodell
    Herremodell
    Barnemodell
  • Materiale
    • 100% bomull
    • 100% polyester
    • Blandet materiale
    100% bomull
    100% polyester
    Blandet materiale
  • Sertifisering
    • Fairtrade
    Fairtrade
  • Vekt
    • 0-299 g/m²
    • 300-349 g/m²
    • 350 g/m² -
    0-299 g/m²
    300-349 g/m²
    350 g/m² -
  • Varemerke
    • B&C
    • Continental Clothing
    • Elevate
    • Fruit of the Loom
    • Gildan
    • Kariban
    • Neutral
    • Russell
    • SOL's
    • Stanley & Stella
    • Stedman
    • Tee Jays
    B&C
    Continental Clothing
    Elevate
    Fruit of the Loom
    Gildan
    Kariban
    Neutral
    Russell
    SOL's
    Stanley & Stella
    Stedman
    Tee Jays
  • Eco
    • Eco
  • Ekspress
    • Ekspress